Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2009

Επείγουσα καταγγελία του βουλευτή του Σύριζα Θοδωρή Δρίτσα
Τα Σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στον Πειραιάδεν μπορούν να λειτουργήσουν λόγω έλλειψης προσωπικού. κ.Υπουργέ,ανήσυχος, και ομολογώ οργισμένος, αναχώρησα πριν από λίγο από το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Πειραιά, στα Καμίνια, και από το συστεγαζόμενο Αυτιστικό Σχολείο Πειραιά , τα οποία επισκέφτηκα και φέτος όπως κάθε χρόνο με την ευκαιρία του αγιασμού για την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Σας ναφέρω ότι:o Στο 1ο Ειδικό Σχολείο Πειραιά λείπουν 6 δάσκαλοι από τους προβλεπόμενους συνολικά 9 για το πρωινό τμήμα και 2 δάσκαλοι για το ολοήμερο. Ταυτόχρονα λείπουν από το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό: ένας Λογοθεραπευτής και ένας Ψυχολόγος, θέση μοναδική που παραμένει πλήρως ακάλυπτη, και 2-4 μέλη Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού. Επίσης δεν έχουν ακόμα διοριστεί οι αρμόδιοι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής για τη λειτουργία της εξαιρετικά αναγκαίας για τα παιδιά πισίνας, η οποία όπως θα γνωρίζετε, ενώ μόνον πολυτέλεια δεν είναι, δεν έχει ποτέ λειτουργήσει από τότε που εγκαινιάστηκε από τον πρώην Πρωθυπουργό κ.Κ.Σημίτη. Φέτος προβλέπεται η έναρξη λειτουργίας της, αν και ακόμα εκκρεμεί ή έκδοση της σχετικής αδείας από τη Νομαρχία Πειραιά, και η καθυστέρηση αυτή γεννά ανησυχίες στους ενδιαφερόμενους γονείς και την εκπαιδευτική κοινότητα του Σχολείου. Επισημαίνω το απίστευτο γεγονός ότι λόγω αυτών των ελλείψεων από τη Δευτέρα στο Σχολείο θα λειτουργήσουν μόνο 3 από τα 9 τμήματά του, με αποτέλεσμα τα άλλα παιδιά να μην αρχίσουν τη σχολική χρονιά την ώρα τους και οι εργαζόμενοι γονείς τους να βρίσκονται σε αδιέξοδο.o Στο συστεγαζόμενο Αυτιστικό Σχολείο Πειραιά, που λειτουργεί υπό εντελώς ακατάλληλες συνθήκες, λείπουν 3 δάσκαλοι (σε σύνολο 4). Από το Ε.Ε.Π. δεν υπάρχουν: ψυχολόγος, εργοθεραπευτής, σχολική νοσηλεύτρια και λογοθεραπευτής, ενώ υπάρχει μόνο μία κοινωνική λειτουργός και από το Ε.Β.Π.. υπάρχει μόνο ένα άτομο με απόσπαση!o Στο 2ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Πειραιά (Μιχαλήνειο) λείπουν 5 από τους 8 δασκάλους, από το Ε.Ε.Π. δεν υπάρχουν: ψυχολόγος, εργοθεραπευτής, φυσικοθεραπευτής και από το Ε.Β.Π.δεν υπάρχει κανείς!o Στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Πειραιά λείπουν 15 καθηγητές, καιo τέλος, ως εχθές (10.09.2009) η πόρτα του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Περάματος παρέμενε κλειστή!κ. Υπουργέ,Γνωρίζετε καλύτερα από εμένα ότι η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση απαιτεί σταθερό περιβάλλον, αποφυγή εναλλαγής Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού και αδιατάρακτη και ομαλή συνέχεια στην παρεχόμενη γνώση και δεξιότητα. Διαφορετικά, διαταράσσεται η ψυχική ισορροπία των παιδιών και συχνά η όποια βελτίωση έχει επιτευχθεί τα προηγούμενα χρόνια όχι μόνον πάει χαμένη, αλλά υπάρχει κίνδυνος σε ορισμένες περιπτώσεις περαιτέρω επιδείνωσης της υγείας των μαθητών. Επισημαίνω ότι πριν επισκεφθώ αυτά τα Ειδικά Σχολεία επισκέφθηκα τα Γενικό Πειραματικό Γυμνάσιο και Λύκειο της Ιωνιδείου Σχολής στο κέντρο του Πειραιά. Εκεί παρευρίσκονταν κυβερνητικοί βουλευτές, ο κ.Νομάρχης, ο κ.Δήμαρχος και πολλοί άλλοι πολιτικοί παράγοντες της πόλης. Εκεί, βλέπετε, ήσαν και πολλές κάμερες και όλοι έκαναν δηλώσεις και έδιναν συνεντεύξεις. Απέναντι στην εξωραϊσμένη εικονική πραγματικότητα, στον Πειραιά υπάρχει μια άλλη σκληρή πραγματικότητα η οποία χρειάζεται άμεση αντιμετώπιση.Οι διορισμοί έπρεπε να είχαν γίνει πριν από την προκήρυξη των Βουλευτικών Εκλογών της 4ης Οκτωβρίου. Η αναγκαία διαδικασία κατ’ εξαίρεσιν έγκρισης διορισμών μέσα στην προεκλογική περίοδο από το Συμβούλιο της Επικρατείας πρέπει να ολοκληρωθεί άμεσα. Σας καλώ να δράσετε επειγόντως ώστε όλα τα σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στον Πειραιά να λειτουργήσουν με πληρότητα από τις πρώτες κιόλας ημέρες της νέας εβδομάδας. Με εκτίμηση Ο Βουλευτής Θοδωρής Δρίτσας

Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2009

αλλος για το parkin........

Καλησπέρα, όμοια κατάσταση και στο 8ο ειδικό Αθήνας, ένας δάσκαλος αντί των τριών, μάλλον τα παιδιά θα πηγαίνουν για 1-2 ώρες την ημέρα με-την αμίμητη προτροπή-"ας φέρνουν κι ένα μπλοκ ζωγραφικής να απασχολούνται".

Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2009

ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΟΙ ΜΙΣΟΙ ΤΗΝ ΑΛΗ ΜΕΡΑ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΜΙΣΟΙ
ΣΙΓΑ ΜΗ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΜΑΘΕΤΕ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΑ .......ΑΧΡΗΣΤΟΙ


ενημερωση που ειχαμε απο γονεις του 1ου ειδικου σχολειου αυτιστικων Πειραια

λογω ελλειψης προσωπικου , το σχολειο ξεκινα με ενα δασκαλο μια κοινωνικη λειτουργο και ενα ατομο βοηθητικο προσωπικο , προταθηκε στον διευθυντη ( αξιολογος ανθρωπος και εκπαιδευτικος) να κλειση το σχολειο!!!!!!!
τελικα θα λειτουργησουν μεχρι να << βρεξει δασκαλους>> μια μερα θα πηγαινουν τα μισα παιδια την αλλη μερα τα αλλα μισα!!!!!

ΕΛΛΑΔΑ 2009
ΘΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ ?

Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2009

μπα τι μας λετε τωρα καλε !!!!!!!
ανακαλυψατε οτι στη ελλαδα μας τα πραγματα στο τομεα αυτο ειναι ετσι οπως μας περιγραφετε........μπα!!!!!!

Μεσαίωνας στα ελληνικά ιδρύματα για παιδιά με αναπηρίες

Δημοσίευση: 11-09-2009 12:42 από Ομάδα TVXS


Συνθήκες άλλης εποχής αντίκρισε ο Συνήγορος του Παιδιού σε επισκέψεις του στα ιδρύματα Σκαραμαγκά και Λεχαινών, όπου η εξαιρετικά ελλιπής στελέχωση τους οδηγεί αναγκαστικά τους λιγοστούς εργαζόμενους σε αυτά να κάνουν χρήση μεθόδων κάθε άλλο παρά σύγχρονων και ανθρώπινων.

Στα κρατικά κέντρα περίθαλψης και χρόνιων παθήσεων κατά κανόνα φιλοξενούνται παιδιά –πολλές περιπτώσεις και εφ όρου ζωής- που πάσχουν από νοητική υστέρηση και σωματικές αναπηρίες καθώς και άτομα που παρουσιάζουν διαταραχές του αυτιστικού φάσματος.

Ο Συνήγορος του Παιδιού, Γιώργος Μόσχος, με συνεργάτες του από τον Συνήγορο του Παιδιού αλλά και τη σύζυγο του Προέδρου της Δημοκρατίας, κ. Μαίη Παπούλια, πραγματοποίησε επίσκεψη στο Κέντρο Χρονίων Παθήσεων Παίδων Αθηνών στον Σκαραμαγκά και στο Κέντρο Περίθαλψης Παίδων Λεχαινών Ηλείας και αποκαλύπτει τα προβλήματα που επικρατούν σε αυτά.

Σύμφωνα με τον κ. Μόσχο, οι τεράστιες ελλείψεις σε εξειδικευμένο προσωπικό που παρουσιάζουν τα συγκεκριμένα κέντρα οδηγούν τους εργαζόμενους στο να υιοθετούν, παρά τη θέλησή τους, «σκληρά» μέτρα προκειμένου να ελέγξουν την κατάσταση. Πρόκειται για πρακτικές που παραπέμπουν σε άλλες εποχές, όπως το δέσιμο στο κρεβάτι, αλλά ακόμα και ο περιορισμός σε ξύλινα κουβούκλια ώστε να αποφεύγεται η πιθανότητα αυτοτραυματισμού τους. Πολύ κοινή είναι επίσης η χρήση κάμερας στους θαλάμους, καθώς το ελάχιστο νοσηλευτικό προσωπικό αδυνατεί να παρακολουθεί επαρκώς τους «φιλοξενούμενους».

Στο κέντρο των Λεχαινών, για παράδειγμα, εργάζονται 8 βοηθοί νοσηλευτές από τους οποίους κανένας δεν είναι επιστημονικά εξειδικευμένος σε ΤΕΙ ή ΑΕΙ. Οι 8 αυτοί νοσηλευτές είναι επιφορτισμένοι με την παρακολούθηση των 77 νοσηλευόμενων ενώ, όπως επισημαίνει ο κ. Μόσχος, θα έπρεπε να αντιστοιχεί ένας νοσηλευτής σε κάθε έναν ή δύο φιλοξενούμενους. Αυτή τη στιγμή, κανένας φυσιοθεραπευτής δεν απασχολείται στο κέντρο, ενώ τις υπηρεσίες της προσφέρει μόνο μια εργοθεραπεύτρια. Παρόλα αυτά, στα χαρτιά εμφανίζονται 80 εργαζόμενοι στο Ίδρυμα: 17 υπάλληλοι καθαριότητας, 4 φύλακες, 12 εργάτες, 2 υδραυλικοί, 2 ηλεκτρολόγοι , 21 άτομα βοηθητικό προσωπικό και άλλοι διοικητικοί υπάλληλοι.

Ως αποτέλεσμα αυτών των συνθηκών, τα παιδιά που εισέρχονται στο ίδρυμα για να προστατευτούν και να βελτιώσουν την υγεία τους, όχι μόνο δεν λαμβάνουν την κατάλληλη στήριξη και προστασία αλλά βρίσκονται και εκτεθειμένα σε ατυχήματα και σε τραγικές συνθήκες διαβίωσης.

Παρέμβαση του κ. Γ. Μόσχου, Συνήγορου του Παιδιού

«Θα πρέπει οπωσδήποτε παιδιά και ενήλικοι με τόσο σοβαρές παθήσεις να πάψουν να βρίσκονται στον κοινωνικό αποκλεισμό. Να μη διακινδυνεύεται η ζωή και η αξιοπρέπειά τους συνεχώς και να μην απουσιάζει η προσωπική φροντίδα για την κάλυψη των αναγκών τους. Θα πρέπει οπωσδήποτε η χώρα μας να βρει τρόπους να φροντίζει περισσότερο και ιδιαίτερα τα άτομα με αναπηρίες και όχι να τα παραμελεί και να τα αποκρύπτει από την υπόλοιπη κοινωνία.

Οι εργαζόμενοι στα κέντρα περίθαλψης είναι άνθρωποι πολύ καλών προθέσεων που παλεύουν όσο μπορούν, αισθάνονται όμως και οι ίδιοι περιθωριοποιημένοι, έχουν χάσει το ηθικό τους εξαιτίας της εγκατάλειψης. Εκείνοι δίνουν τον αγώνα τους, το θέμα είναι τι κάνουμε εμείς που είμαστε απ έξω. Οι ευθύνες είναι διαχρονικές, πολιτικές αλλά και κοινωνικές. Αφορούν και όλους μας τους πολίτες
» τονίζει ο κ. Μόσχος.

Ο Συνήγορος του Παιδιού συνεχίζει τις επισκέψεις του σε αντίστοιχα κέντρα (10 συνολικά για παιδιά) προκειμένου να διατυπώσει σε πόρισμα τα συμπεράσματα και τις προτάσεις του για την επίλυση του σοβαρού κοινωνικού προβλήματος.

ολα αυτα γινονται με αποκλειστικη ευθυνη του κρατους και των τοπικων "αρχοντων " εχετε δει κανενα τους να διαμαρτυρετε για τις συνθηκες ου επικρατουν στα γκετο αυτα που ειναι στιος πολεις τους ......ολοι αλλου κοιτανε αδιαφορα , αν ομως ειχαν φροντισει και υπηρχαν υποδομες , ειδικα σχολεια , κεντρα ημερησιας φροντιδας , καπου τελως παντων οπου μια μανα που εχει αναπηρο παιδι θα μπορουσε να παει να το αφησει μια ωρα , για να παει στο γιατρο η οπου αλλου θελει τετοια φαινομενα εγκαταληψεις παιδιων σε γκετο αυτου του τυπου θα ηταν περιορισμενα .
μια προταση ολοι οι υποψηφιοι δημαρχοι να υποχρεονονται πριν να καταθεσουν την υποψηφιοτητα τους να πανε να περασουν μια μερα σε ενα τετοιο κολαστηριοκαι μετα θα τα πουμε γιατι οσο γαιδουρι και να εισαι ( και να με συγχωρεσουν τα γαιδουρακια ) κατι θα κανει μεσα σου

Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2009

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ της Ε.Σ.Α.με.Α 7-9-2009

«Όχι στον αποκλεισμό και την άνιση μεταχείριση στην εκπαίδευση»

Συνεχίζεται η εκστρατεία της Ε.Σ.Α.μεΑ. για την έναρξη της σχολικής χρονιάς χωρίς προβλήματα για τους μαθητές με αναπηρία

Λίγες ημέρες πριν χτυπήσει το κουδούνι, η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία συνεχίζει δυναμικά την εκστρατεία της προκειμένου να μην μείνει κανένα παιδί με αναπηρία εκτός σχολικής αίθουσας τη νέα σχολική χρονιά που ξεκινά στις 11 Σεπτεμβρίου 2009.

Μετά από μια σειρά δυναμικών παρεμβάσεων στις οποίες συμπεριλαμβάνονται η συνάντηση με τους Διευθυντές Ειδικών Σχολείων της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αθηνών, παρουσία και του Νομάρχη κ. Σγουρού, η κατάθεση προτάσεων επί του Σχεδίου Νόμου ‘Ρύθμιση θεμάτων του Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις’ αναφορικά με το ζήτημα των μετακινήσεων των μαθητών με αναπηρία, τις μετεγγραφές των φοιτητών και της εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις, η επιστολή στο Συνήγορο του Πολίτη για τις ελλείψεις που καταστρατηγούν τη θεσμικά κατοχυρωμένη υποχρεωτικότητα της Εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία, η επιστολή στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης της χώρας για τις ενέργειες που έχουν πραγματοποιήσει προς αυτή την κατεύθυνση, η συμμετοχή στις συναντήσεις του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Συστήματος και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η Συνομοσπονδία καλεί για μια ακόμα φορά όλους τους φορείς – μέλη της και τα μέλη αυτών να συνεχίσουν την άσκηση πίεσης, ώστε να ευοδωθούν οι στόχοι της σημαντικής αυτής εκστρατείας.

Η Ε.Σ.Α.μεΑ. ζητεί από κάθε φορέα, να αναδείξει στην εκάστοτε Περιφέρεια, Νομό, Δήμο τα προβλήματα αναφορικά με την λειτουργία των Ειδικών Σχολείων, των Τμημάτων Ένταξης και των σχολείων του γενικού πληθυσμού στα οποία φοιτούν μαθητές με αναπηρία, μέσω της αποστολής Δελτίων Τύπου στα Τοπικά ΜΜΕ και της διεξαγωγής Συνεντεύξεων Τύπου, καθώς επίσης και μέσω της πραγματοποίησης κινητοποιήσεων κατά το δέον.

Επιπλέον, ζητεί, να υποβληθούν τα τυχόν προβλήματα που θα εντοπιστούν στους Περιφερειακούς Διευθυντές Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στις Δ/νσεις των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, στους Δημάρχους και στους Διευθυντές των Ειδικών Σχολείων, καθώς επίσης και στην Ε.Σ.Α.μεΑ, αλλά και να καταγραφούν όλα τα παιδιά με αναπηρία που δεν εγγράφηκαν στα Ειδικά Σχολεία.

Το αναπηρικό κίνημα της χώρας λέει ένα ηχηρό «όχι» στον αποκλεισμό και στην άνιση μεταχείριση στην εκπαίδευση.

Η σχολική χρονιά πρέπει και θα αρχίσει την ίδια μέρα για όλους τους μαθητές.


Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με τον Πρόεδρο της Ε.Σ.ΑμεΑ, κ. Ιωάννη Βαρδακαστάνη στο κινητό τηλέφωνο 6937 157193Α

«Όχι στον αποκλεισμό και την άνιση μεταχείριση στην εκπαίδευση»

Συνεχίζεται η εκστρατεία της Ε.Σ.Α.μεΑ. για την έναρξη της σχολικής χρονιάς χωρίς προβλήματα για τους μαθητές με αναπηρία

Λίγες ημέρες πριν χτυπήσει το κουδούνι, η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία συνεχίζει δυναμικά την εκστρατεία της προκειμένου να μην μείνει κανένα παιδί με αναπηρία εκτός σχολικής αίθουσας τη νέα σχολική χρονιά που ξεκινά στις 11 Σεπτεμβρίου 2009.

Μετά από μια σειρά δυναμικών παρεμβάσεων στις οποίες συμπεριλαμβάνονται η συνάντηση με τους Διευθυντές Ειδικών Σχολείων της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αθηνών, παρουσία και του Νομάρχη κ. Σγουρού, η κατάθεση προτάσεων επί του Σχεδίου Νόμου ‘Ρύθμιση θεμάτων του Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις’ αναφορικά με το ζήτημα των μετακινήσεων των μαθητών με αναπηρία, τις μετεγγραφές των φοιτητών και της εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις, η επιστολή στο Συνήγορο του Πολίτη για τις ελλείψεις που καταστρατηγούν τη θεσμικά κατοχυρωμένη υποχρεωτικότητα της Εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία, η επιστολή στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης της χώρας για τις ενέργειες που έχουν πραγματοποιήσει προς αυτή την κατεύθυνση, η συμμετοχή στις συναντήσεις του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Συστήματος και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η Συνομοσπονδία καλεί για μια ακόμα φορά όλους τους φορείς – μέλη της και τα μέλη αυτών να συνεχίσουν την άσκηση πίεσης, ώστε να ευοδωθούν οι στόχοι της σημαντικής αυτής εκστρατείας.

Η Ε.Σ.Α.μεΑ. ζητεί από κάθε φορέα, να αναδείξει στην εκάστοτε Περιφέρεια, Νομό, Δήμο τα προβλήματα αναφορικά με την λειτουργία των Ειδικών Σχολείων, των Τμημάτων Ένταξης και των σχολείων του γενικού πληθυσμού στα οποία φοιτούν μαθητές με αναπηρία, μέσω της αποστολής Δελτίων Τύπου στα Τοπικά ΜΜΕ και της διεξαγωγής Συνεντεύξεων Τύπου, καθώς επίσης και μέσω της πραγματοποίησης κινητοποιήσεων κατά το δέον.

Επιπλέον, ζητεί, να υποβληθούν τα τυχόν προβλήματα που θα εντοπιστούν στους Περιφερειακούς Διευθυντές Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στις Δ/νσεις των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, στους Δημάρχους και στους Διευθυντές των Ειδικών Σχολείων, καθώς επίσης και στην Ε.Σ.Α.μεΑ, αλλά και να καταγραφούν όλα τα παιδιά με αναπηρία που δεν εγγράφηκαν στα Ειδικά Σχολεία.

Το αναπηρικό κίνημα της χώρας λέει ένα ηχηρό «όχι» στον αποκλεισμό και στην άνιση μεταχείριση στην εκπαίδευση.

Η σχολική χρονιά πρέπει και θα αρχίσει την ίδια μέρα για όλους τους μαθητές.


Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με τον Πρόεδρο της Ε.Σ.ΑμεΑ, κ. Ιωάννη Βαρδακαστάνη στο κινητό τηλέφωνο 6937 157193

Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου 2009

η εγκυκλιος του υπουργειου παιδειας
επειδη τωρα με την εναρξη των σχολειων πολλοι γονεις δεν ξερουν
ενημερωστε , διαδωστε την..
.




ΥΠΕΠΘ: Εγκύκλιος για παράλληλη στήριξη μαθητών με αναπηρία

Εκτύπωση Εκτύπωση

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Μαρούσι, 25/8/2009
Αρ.Πρωτ.: 102224/Γ6

Α/ΒΑΘΜΙΑΣ & Β/ΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε. &Δ.Ε.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Α. Παπανδρέου 37
151 80 Μαρούσι
Πληροφορίες : Π. Γκίκα
Τηλ. 2103442928
Fax: 2103442182

ΤΜΗΜΑ Γ’
Προς:
1) Τις Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπαίδευσης.
2) Τις Δ.νσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπάιδευσης
3) Στα Σχολεία μέσω των Γραφείων Εκπαίδευσης
4) Όλους τους Σχολικούς Συμβούλους Γενικής και Ειδικής Αγωγής.
5) Στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. όλης της χώρας.

ΘΕΜΑ: «Ειδικότερα θέματα φοίτησης μαθητών με αναπηρία: παράλληλη στήριξη, στήριξη με ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και διδασκαλία στο σπίτι.»

Σε εφαρμογή του νόμου 3699/2008 (ΦΕΚ Α΄ 199 ) από το σχολικό έτος 2009-2010 και εφεξής, για τα ειδικότερα θέματα φοίτησης των μαθητών με αναπηρία ισχύουν τα εξής:

Α. Παράλληλη στήριξη

• Η αίτηση για έγκριση και παροχή παράλληλης στήριξης υποβάλλεται στο σχολείο φοίτησης του μαθητή από τον γονέα ή κηδεμόνα του το διάστημα από 25 Αυγούστου έως και 20 Οκτωβρίου εκάστου έτους.
• Με την αίτησή του για παροχή παράλληλης στήριξης, ο γονέας συνυποβάλλει γνωμάτευση του οικείου ΚΕ.Δ.Δ.Υ.
Αρμόδιο όργανο για την εισήγηση παράλληλης στήριξης είναι αποκλειστικά το ΚΕ.Δ.Δ.Υ.
Στη γνωμάτευση του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. θα πρέπει να αναφέρονται και οι ώρες της παράλληλης στήριξης.
Σε περίπτωση που στο σχολείο λειτουργεί τμήμα ένταξης, η γνωμάτευση του ΚΕ.Δ.Δ.Υ θα πρέπει να περιλαμβάνει ειδικότερη αιτιολογία, ήτοι να εξειδικεύει τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθητή καθώς και τους λόγους για τους οποίους δεν αρκεί η ένταξη του μαθητή στo τμήμα ένταξης.

• Η Διεύθυνση του σχολείου διαβιβάζει τις υποβληθείσες αιτήσεις μαζί με βεβαίωση εγγραφής ή φοίτησης κάθε μαθητή στο συγκεκριμένο σχολείο στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του ΥΠ.Ε.Π.Θ., μέσω της αντίστοιχης Δ/νσης Εκπαίδευσης.

• Εκπρόθεσμες αιτήσεις δεν γίνονται δεκτές.

• Η παράλληλη στήριξη των μαθητών παρέχεται μόνο από εκπαιδευτικούς του ΥΠ.Ε.Π.Θ., σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

• Η πράξη έγκρισης παροχής παράλληλης στήριξης ισχύει για ένα σχολικό έτος.

• Κατ’ εξαίρεση για τους μαθητές με αυτισμό για τους οποίους έχει εγκριθεί από τη Δ/νση Ειδικής Αγωγής του ΥΠ.Ε.Π.Θ. η παροχή παράλληλης στήριξης για το έτος 2008-2009 (άρθρο 7 § 4, περ. γ΄ του ν.3699/2008 ), δεν απαιτείται η υποβολή νέων δικαιολογητικών για όσο χρονικό διάστημα ισχύει η γνωμάτευση του ΚΕ.Δ.Δ.Υ.

Β. Στήριξη σε μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται

Για τους μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται οι διατάξεις του άρθρου 6 § 2 του ν. 3699/2008 προβλέπουν τη στήριξη από ειδικό βοηθητικό προσωπικό (Ε.Β.Π.).

• Η αίτηση για έγκριση και παροχή στήριξης από Ε.Β.Π. σε μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται υποβάλλεται στο σχολείο φοίτησης του μαθητή από τον γονέα ή κηδεμόνα του το διάστημα από 25 Αυγούστου έως και 20 Οκτωβρίου εκάστου έτους, εκτός αν η ανάγκη για στήριξη από Ε.Β.Π. ανακύψει μετά την ανωτέρω προθεσμία.

Με την αίτησή του για παροχή στήριξης από Ε.Β.Π., ο γονέας συνυποβάλλει γνωμάτευση από το οικείο ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή από πιστοποιημένο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο ή από δημόσια υγειονομική επιτροπή.

• Οι ανωτέρω αιτήσεις καθώς και βεβαιώσεις εγγραφής ή φοίτησης, διαβιβάζονται από τη Δ/νση του σχολείου στη Δ/νση Ειδικής Αγωγής του ΥΠ.Ε.Π.Θ. μέσω της αντίστοιχης Δ/νσης Εκπαίδευσης.

• Η στήριξη των μαθητών που δεν αυτοεξυπηρετούνται παρέχεται μόνο από ειδικό βοηθητικό προσωπικό που προσλαμβάνεται από το ΥΠ.Ε.Π.Θ., σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

• Δεν δύναται να εγκριθεί για τον ίδιο μαθητή ταυτόχρονα η παροχή παράλληλης στήριξης και στήριξης από Ε.Β.Π.

Με απόφαση του ΥΠ.Ε.Π.Θ. εγκρίνεται η παροχή παράλληλης στήριξης και στήριξης σε μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται.

Οι πιστώσεις για την κάλυψη λειτουργικών κενών σε προσωπικό (εκπαιδευτικούς, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.) στην Ειδική Αγωγή θα διατίθενται κατά προτεραιότητα ως εξής:
1) ΣΜΕΑΕ
2) Τμήματα ένταξης και
3) Παροχή παράλληλης στήριξης και στήριξης από Ε.Β.Π.

Γ. Διδασκαλία στο σπίτι

Σύμφωνα με το άρθρο 6 § 4 περ. γ΄ εδ. β΄ του ν. 3699/2008 και το υπ’ αριθμ. 6622/Γ6/20-1-2009 έγγραφο της Δ/νσης Ειδικής Αγωγής του ΥΠ.Ε.Π.Θ., η έγκριση της διδασκαλίας στο σπίτι γίνεται από τον Δ/ντή Εκπαίδευσης της αντίστοιχης βαθμίδας.
Θα πρέπει ο κατάλογος των εγκεκριμένων διδασκαλιών στο σπίτι να διαβιβάζεται από την Διεύθυνση Εκπαίδευσης στη Δ/νση Ειδικής Αγωγής του ΥΠ.Ε.Π.Θ. για ενημέρωση.

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΑΝΔΡΕΑΣ Θ. ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ

Εσωτερική Διανομή:
1. Γραφείο Υφυπουργού
2. Γραφείο Γεν. Γραμματέα
3. Γραφείο Ειδικού Γραμματέα
4. Δ/νση Σπουδών Α/θμιας & Δ/θμιας
5. Γενική Δ/νση Σπουδών Α/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης
6. Δ/νση Ειδικής Αγωγής

Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2009

δεν ειναι η μοναδικη περιπτωση αλλα αξιζει να τι δειτε

Τετάρτη, 2 Σεπτέμβριος 2009

Διακοπή συνταξιοδότησης από άτομο με σύνδρομο Down

Διαμαρτυρία-Καταγγελία για τη διαδικασία διαπίστωσης ανικανότητας συνταξιούχου (Α.Μ.Ε.Α. με σύνδρομο Down) για την συνέχιση της συνταξιοδότησης μου.

Κωνσταντίνος ΣιαπέραςΑ.Μ.Ε.Α με Σύνδρομο DownΔήμος ΑσκίουΕράτυρα - ΚοζάνηςΤ.Κ. 500 03Τηλέφωνο: 24650 31321

Σύμφωνα με την αριθ. 2539/30-5-2003απόφαση Ο.Α.Ε.Ε. (Τ.Ε.Β.Ε.) Γενική Δ/νση – Δ/νση Κεντρικής & Δυτικής Μακεδονίας – Τμήμα συντάξεων, μου χορηγήθηκε σύνταξη (Α.Μ (Τ.Ε.Β.Ε.) 239848), επειδή πάσχω από σύνδρομο Down, έχουν πεθάνει οι γονείς μου και είμαι ηλικίας 49 χρονών, (Π.Δ. 258/05 - ανίκανο τέκνο), μέχρι 30-4-2006.

Με την αριθ. 4905/6-10-2006 απόφαση Ο.Α.Ε.Ε. (Τ.Ε.Β.Ε.) Γενική Δ/νση – Δ/νση Κεντρικής & Δυτικής Μακεδονίας – Τμήμα συντάξεων συνέχισε η χορήγηση της συνταξιοδότησής μου μέχρι 30-4-2009 καιμε ποσοστό αναπηρίας 67%.Στις 10-2-2009, δυόμιση περίπου μήνες πριν τη λήξη της ημερομηνίας συνταξιοδότησης (30-4-2009), με αίτησή μου (Α 2441/10-2-2009) ζήτησα την παραπομπή για εξέταση μου, στην Υγειονομική Επιτροπή, προκειμένου να συνεχιστεί η συνταξιοδότησή μου.

Στις 30-4-2009 διακόπτεται η συνταξιοδότησή μου.Στις 4-6-2009, με το αριθ. πρωτ. 8789/4-6-2009 Ο.Α.Ε.Ε.- Γενική Δ/νση – Περιφ. Δ/νση Α' Τομέα Θεσσαλονίκης - Τμήμα Συντάξεων – 26ης Οκτωβρίου 8 Α – Τ.Κ. 546 27 – ΘΕΣ/ΝΙΚΗ τηλ. 2310 567829 – FAX2310 567827 (Αρμόδια κ. Γκαϊτατζή) (δηλ. τέσσερις περίπου μήνες μετά την αίτησή μου) διαβιβάζεται ο φάκελος μου στην Α/βάθμια Υγειονομική Επιτροπή – Α' Τομέας Θεσσαλονίκης.Η Α/βάθμια Υγειονομική Επιτροπή με καλεί για εξέταση στις 10-7-2009 (αριθ. πρωτ. Α 9416/10-6-2009).

Η επιτροπή ξαναζητά μετά από δύο ήδη αποφάσεις συνταξιοδότησης με 67% αναπηρία (σύνδρομο Down), γνωμάτευση για την πάθησή μου.Προσέρχομαι στις 10-7-2009 στην Α/βάθμια Υγειονομική Επιτροπή και είναι άγνωστο το πότε θα μου ξαναχορηγηθεί η σύνταξη των 426,00, με συνέπεια για όλο αυτό το χρονικό διάστημα (από 30-4-2009 και μετά δεν μου διευκρίνισαν ακριβώς μέχρι πότε) να μην μπορώ να ανταποκριθώ στις βασικές οικονομικές καθημερινές ανάγκες, που για τα άτομα με σύνδρομο Down όπως εγώ και μάλιστα σ' αυτή την ηλικία (είμαι 49 χρονών) και χωρίς γονείς, είναι αυξημένες.ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΩ

1. Πώς δικαιολογείται αυτή η καθυστέρηση από την αίτηση μου μέχρι τη διαβίβαση του φακέλου στην επιτροπή και την επανεξέταση (10-2-2009 μέχρι 10-7-2009 (πέντε μήνες) ;

2. Γιατί εγώ, άτομο με σύνδρομο Down και χωρίς γονείς να ξαναπερνώ την ταλαιπωρία της διαδικασίας των επανεξετάσεων από Υγειονομική επιτροπή ;

3. Γιατί να διακόπτεται η συνταξιοδότησή μου (στην προκειμένη περίπτωση από 30-4-2009 μέχρι την επανεξέταση 10-7-2009 και για άγνωστο χρονικό διάστημα) μέχρι την έγκριση της επαναχορήγησης ;

4. Δηλαδή αν δεν είχα κανέναν να με βοηθήσει (ευτυχώς που έχω δύο αδέρφια) θα πέθαινα κυριολεκτικά στην ψάθα ή στην καλλίτερη περίπτωση θα μπορούσε, ο Τζημόκας το Ζαχαροπλαστείο, να με κρατάει πίστωση για να πληρώσω τουλάχιστον τα ρυζόγαλα και τα παγωτά με τα αναδρομικά που θα πάρω μετά δεν ξέρω από πόσους μήνες, όπως με διαβεβαίωσε με σοβαρότητα η Προϊσταμένη του Τμήματος Συντάξεων του Ο.Α.Ε.Ε. – Α' Τομέα Θεσσαλονίκης και μια Υπάλληλος της ίδιας Υπηρεσίας.

5. Φαντάζεστε τι θα γινόταν αν το Υπουργείο Απασχόλησης δεν ήταν και Κοινωνικής Προστασίας ;

6. Δεν ξέρω για πότε προβλέπεται η επανίδρυση του κράτους και αν θα προλάβω τις επερχόμενες ραγδαίες μεταρρυθμίσεις που επαγγέλλονται καθημερινά.

7. Τουλάχιστον ας γίνει κάτι γιατί υπάρχουν πάρα πολλοί Κωστάκηδες σαν και μένα, που δεν έχουν κανέναν να τους φροντίσει και τυχαίνει να υπάρχουν και πολλές Υπηρεσίες και υπάλληλοι που θα συνεχίσουν να είναι ανάλγητοι στα προβλήματά μας.Θα ήμουν ευτυχής αν μπορούσα αυτά να σας τα γράψω μόνος μουΜε τιμήΚώστας ΣιαπέραςΑΜΕΑ με σύνδρομο DownΣυνταξιούχος ΤΕΒΕ(με διακοπή της σύνταξηςγιατί μπορεί και να γίνω καλά)έχω και κινητό 6946 728462

Πληροφορίες για τον Κώστα: Γεώργιος Σιαπέρας Οδός: Καθ. Μαρίνου Σιγάλα 20ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – Τ.Κ. 542 48 Τηλέφωνα: 2313 309315, 2310 304635,6977 488508 Fax: 2310 - 429533 e-mail: siaperas@rcm.gr